Preguntes freqüents Kit Digital

Consulta les preguntes freqüents de la subvenció del Kit Digital i l'ordinador 100 % subvencionat.

  • Què és el Kit Digital?

    El Kit Digital és un programa d'ajudes econòmiques per impulsar la digitalització de pimes i autònoms amb fins a 250 treballadors, segons el segment. Aquesta iniciativa està subvencionada a fons perdut pels fons europeus Next Generation EU.

  • Qui pot sol·licitar el Kit Digital?

    Poden sol·licitar el Kit Digital els autònoms i empreses segons els següents segments:

    • Segment III: Autònoms i empreses amb 0 a menys de 3 treballadors.
    • Segment IV: Empreses entre 50 i menys de 100 treballadors.
    • Segment V: Empreses entre 100 i menys de 250 treballadors.
  • Quins requisits s’han de complir?

    Per sol·licitar el Kit Digital, cal ser una empresa, petita empresa, microempresa o autònom amb seu a Espanya. Segons el segment, poden optar-hi negocis amb fins a 250 treballadors. A més, és imprescindible:

    • Estar al corrent de pagament amb la Seguretat Social i Hisenda.
    • Tenir una antiguitat mínima de 6 mesos amb activitat econòmica.
    • No presentar balanços negatius en els últims 3 exercicis.
  • Qui pot beneficiar-se de l'ordinador gratis?

    La subvenció del Kit Digital d'ordinador portàtil Kit Digital o de sobretaula se'n pot beneficiar qualsevol empresa o autònom amb seu a Espanya que tingui fins a 3 treballadors (0, 1 o 2). Cal estar al corrent de pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i amb Hisenda. L'empresa o l'autònom ha de tenir una antiguitat mínima de 6 mesos amb activitat econòmica.

  • Puc demanar només l'ordinador?

    No. Per demanar l'ordinador portàtil del Kit Digital, Red.es especifica que 'Aquells beneficiaris que optin per la formalització d'Acords de la Categoria de «Lloc de treball segur», hauran de tenir validat un o més Acords de Prestació de Solucions de Digitalització per qualsevol altra Categoria de Solució de Digitalització d'entre les previstes a l'article 18.2 de les Bases Reguladores.'

    Per tant, és imprescindible sol·licitar un Kit d'ordinador + una altra solució, com Web, programa de Facturació electrònica o programa de Recursos humans. 

  • Com puc sol·licitar el Kit Digital?

    Omple el formulari que trobaràs a la capçalera d'aquest web per realitzar la sol·licitud de la teva subvenció del Kit Digital. Tan sols trigaràs 30 segons! Un cop omplert el formulari hauràs de signar l'Autorització de Representant Voluntari per tal de delegar la tramitació a l'entitat tramitadora.

  • Cal avançar l’IVA per sol·licitar el Kit Digital?

    Sí, però es pot compensar en la declaració trimestral. Com que l’empresa proveïdora està a Canàries, no cal avançar l’IVA per a solucions de software (gestió/facturació i recursos humans). En canvi, per a serveis de web/botiga online, SEO o l'ordinador, sí que s’ha d’avançar.

  • Quant temps triga l’administració a donar una resposta?

    L’administració sol trigar aproximadament 6 setmanes a resoldre la sol·licitud del Kit Digital, encara que aquest termini pot variar segons el volum de demandes. Us contactarem tan bon punt tinguem una resposta.

  • És obligatori renovar les solucions?

    No. No hi ha cap permanència. El Kit Digital subvenciona la implementació de les solucions i llicència d’ús durant 12 mesos. Després d’aquest període es pot escollir si renovar o no les llicències.

  • Es pot contractar més d'una solució?

    Sí, es poden contractar solucions fins que s'esgoti el saldo del cupó. Segons l'import concedit es podrà contractar 1 o diverses solucions de digitalització.

  • Què és un agent digitalitzador?

    Un agent digitalitzador és una empresa tecnològica acreditada pel programa Kit Digital per implementar solucions i serveis de digitalització. Els agents digitalitzadors són els únics que poden aplicar les solucions del Kit Digital. Interactiu / KitDigital som el principal agent digitalitzador de Catalunya.

  • Quins requisits cal complir una vegada implementades les solucions de digitalització?

    Un cop implementada la solució de digitalització i presentada la justificació dels treballs realitzats, és imprescindible que l'empresa/autònom segueixi mantenint la seva activitat econòmica i la seva forma jurídica, i segueixi al corrent de pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i amb Hisenda durant un període de 12 mesos.